Sunday, July 9, 2017

Law of Attraction atau Hukum Tarikan. Apa yang anda tahu tentangnya?

 


Apakah Law of Attraction atau Hukum Tarikan?

Ringkasnya, Undang-Undang Tarikan mengatakan bahawa anda akan menarik kembali apa-apa perkara yang anda fokuskan. Apa sahaja yang anda berikan tenaga dan perhatian terhadap perkara tersebut, ianya akan dikembalikan kepada anda.

Oleh itu, jika anda terus fokus pada perkara yang baik dan positif dalam hidup anda, anda akan menarik lebih banyak perkara yang baikdan positif ke dalam hidup anda. Sekiranya anda tertumpu hanya pada kekurangan dan perkara-perkara negatif, maka itulah perkara-perkara yang akan anda tarik kembali kedalam hidup anda.



Begini adalah bagaimana cara Hukum Tarikan ini berfungsi:

Suka menarik suka. Sekiranya anda merasa bersemangat, proaktif, bersemangat, gembira, bersyukur, menghargai, maka anda akan mengeluarkan tenaga positif dari dalam diri anda.

Sebaliknya, jika anda merasa bosan, cemas, tertekan, marah, benci, atau sedih, anda akan mengeluarkan tenaga negatif daripada diri anda.

Ini adalah vibration atau getaran dalaman yang dihasilkan oleh tubuh kita melaui emosi dan ekspresi kita.


Manakala Alam semesta, melalui Hukum Tarikan, akan bertindak balas dengan kuat terhadap kedua getaran ini. Ia tidak menentukan mana yang lebih baik untuk anda, ia hanya bertindak balas terhadap tenaga yang anda buat, dan ia memberi anda lebih banyak yang sama. Anda mendapat kembali apa yang anda berikan.


Apa sahaja yang anda fikirkan dan rasakan pada waktu tertentu pada dasarnya adalah permintaan anda kepada alam semesta untuk perkara yang sama. Oleh kerana getaran tenaga anda akan menarik tenaga kembali kepada anda dengan frekuensi yang sama, anda perlu memastikan bahawa anda terus menerus mengirimkan tenaga, fikiran, dan perasaan yang sesuai dengan apa yang anda inginkan, lakukan, dan alami. 


Sekiranya kegembiraan dan cinta adalah apa yang anda inginkan maka anda perlu menarik getaran ini, maka frekuensi getaran kegembiraan dan cinta adalah yang anda mahu ciptakan.


Kekerapan tenaga anda harus selaras dengan apa yang anda ingin menarik dalam hidup anda.



Cara Menggunakan Hukum Tarikan




Setelah anda memahami Undang-Undang Tarikan, dan cara kerjanya, anda akan dapat mula untuk membuat kehidupan yang lebih baik secara sedar dan bertujuan.

  • Anda boleh memilih untuk bertindak balas secara berbeza terhadap situasi yang timbul pada hari anda. Anda boleh memilih untuk berfikir secara berbeza. 
  • Anda boleh memilih untuk fokus dan memikirkan perkara yang anda mahukan dalam hidup anda. 
  • Anda boleh memilih untuk mengalami lebih banyak perkara yang membuat anda berasa selesa.
  • Anda boleh memilih untuk mengambil bahagian dalam penciptaan masa depan anda secara terancang dengan mengurus pemikiran dan perasaan anda.

Menggunakan Hukum Tarikan adalah proses tiga langkah: tanya, percaya dan terima. Mari kita perincikan setiap aspek.



1. Tanyakan kepada alam semesta (universe) apa yang anda mahukan, bukan minta untuk apa yang anda tidak mahukan


Setiap hari, anda kirimkan permintaan ke alam semesta - dan juga ke fikiran bawah sedar anda (subconscious mind) - dalam bentuk pemikiran: secara harfiah, apa yang anda fikirkan, baca, bicarakan, dan beri perhatian. Malangnya, kebanyakan perkara yang sering kita beri perhatian adalah tidak penting dan tidak disengajakan, di mana anda hanya bertindak balas terhadap situasi sekeliling.


Oleh kerana Undang-Undang Tarikan menyatakan bahawa anda akan menarik ke dalam hidup anda apa sahaja yang anda berikan tenaga, tumpuan, dan perhatian anda — yang dikehendaki atau tidak diingini.

Oleh itu, anda mesti menjadi lebih berhati-hati mengenai apa yang anda fikirkan dan rasakan.

Untuk lebih bersungguh-sungguh mengenai pemikiran yang anda tawarkan kepada alam semesta, anda perlu memutuskan apa yang anda mahukan dalam hidup anda— tetapi perlu juga berlatih untuk merasakan emosi yang akan anda alami ketika anda memilikinya.

Mungkin anda ingin mengubah kerjaya, berpindah ke negeri lain, memenangi anugerah profesional utama, mengadakan rancangan TV anda sendiri, atau pulih dari penyakit besar.


Anda boleh mulakan dengan mula bertanyakan kepada diri anda dan rasakan emosi tersebut seperti anda sudah memilikinya:

  • Bagaimana perasaan anda setelah "tiba" pada tujuan anda?
  • Apa yang anda akan lakukan sepanjang hari anda?
  • Dengan siapakah anda akan menghabiskan masa anda?

Semakin anda menumpukan perhatian dan membincangkan perkara yang anda mahukan (bukannya yang anda tidak mahukan), semakin cepat anda akan mewujudkan impian dan matlamat anda.



2. Percaya bahawa anda akan mendapat apa yang anda mahukan, kemudian mula bertindak untuk mencapainya.


Apa maksudnya mempercayai bahawa anda akan mendapat apa yang anda mahukan?

Ini bermaksud mengekalkan harapan positif, menjalani hari anda dengan tujuan dan kepastian - mengetahui bahawa anda telah meletakkan masa depan anda di tangan kuasa yang lebih besar daripada anda. Ini dengan yakin bahawa apa yang anda mahukan akan berlaku sepenuhnya.

Ini tidak selalu mudah.

Banyak orang mempunyai kepercayaan yang membatasi yang membuat mereka tidak membiarkan kelimpahan dan kebahagiaan dalam hidup mereka. Sekiranya ini menggambarkan anda, sedarlah bahawa anda mesti mengubah kepercayaan anda terlebih dahulu dengan mewujudkan fikiran bahawa anda layak untuk memiliki impian anda, layak, dicintai, diinginkan, dan berkemampuan — serta cukup pintar, cukup kuat, cukup menarik, cukup kaya, cukup baik, dan “ cukup ”dengan cara lain yang penting bagi anda.

Setelah anda percaya bahawa anda akan mendapat apa yang anda mahukan, bahagian kedua persamaan adalah mengambil tindakan.

Melakukan tindakan yang akan menghasilkan hasil yang anda inginkan mengesahkan kepercayaan anda bahawa apa yang anda mahukan dapat dicapai.



3. Terima apa yang anda mahukan dengan menjadi seiring dengan getaran yang anda bawakan


Untuk menerima apa yang anda hasratkan, anda mesti menjadi "seiring dengan getaran" untuk apa yang anda ingin tarik ke dalam hidup anda.

Cara termudah untuk menjadi sama atau seiring getaran yang anda kehendaki adalah dengan memberi tumpuan kepada mewujudkan emosi positif cinta, kegembiraan, penghargaan, dan rasa syukur sepanjang hari anda. Anda juga boleh berlatih merasakan emosi yang akan anda alami jika anda sudah mempunyai apa yang anda mahukan. Anda juga dapat mewujudkan emosi ini melalui pemikiran yang anda telah bayangkan. 

Sebenarnya, fikiran anda menimbulkan perasaan sepanjang masa, jadi penting untuk mengawal diri anda ketika emosi anda berubah menjadi negatif dan mengubahnya menjadi emosi yang positif.

Seperti semua perkara, ini memerlukan masa dan latihan. Walau bagaimanapun, semakin banyak anda berusaha untuk menarik apa yang anda mahukan, dan mengikuti langkah-langkah ini, ianya akan menjadi semakin mudah.

Anda boleh mula mengharapkan keajaiban berlaku dalam hidup anda selepas itu, kerana keajaiban akan mula berlaku setelah anda mula mempercayainya. Jangan terkejut pula!



Wang dan Hukum Tarikan



Sekiranya anda ingin menghasilkan banyak wang dalam hidup anda, mulailah dengan menumpukan perhatian pada kemakmuran dan wang yang mengalir ke dalam hidup anda.

Bayangkan cek masuk melalui surat. Bayangkan and menulis sendiri cek untuk jumlah wang yang ingin anda nyatakan tahun ini, dan letakkan di tempat yang mudah dilihat sebagai "vision board" anda. Setiap kali anda melihatnya, anda harus percayal bahawa itu mungkin akan terjadi.

Ingatlah untuk meluangkan masa untuk bersyukur dengan semua yang anda miliki. Dengan melakukan ini, anda menciptakan getaran yang seiring di antara anda dan alam semesta untuk kekayaan kewangan yang ingin anda tarik ke dalam kehidupan masa depan anda.



Hukum Tarikan dalam Cinta dan Hubungan



Sekiranya anda ingin mencipta banyak cinta dalam hidup anda, maka fokuslah pada cinta. Jadilah cinta yang ingin anda tarik.

Mula dengan menjadi lebih penyayang dan murah hati dengan orang lain dan dengan diri sendiri. Dengan mencipta getaran cinta, secara automatik anda akan menarik lebih banyak cinta ke dalam hidup anda.

Fokus pada apa sahaja yang ingin anda ciptakan lebih banyak dalam hidup anda, dan ingatlah untuk bersyukur dengan apa yang sudah anda miliki.

Syukur itu sendiri adalah bentuk yang banyak, dan frekuensi getaran rasa terima kasih dan penghargaan secara automatik akan menarik lebih banyak lagi untuk bersyukur.

No comments:

Post a Comment

7 chakra utama mempengaruhi emosi, kesejahteraan diri dan penurunan berat badan kita

   Walaupun anda sudah berusaha keras untuk makan makanan yang sihat dan bersenam tapi masih tidak dapat menurunkan berat badan? Anda telah ...